dilluns, 7 de maig de 2018

Els reptes de l'entorn #avuixdemà

Els reptes #avuixdemà tenen també en compte l'ENTORN, perquè l'escola forma part activa d'un barri, un poble o una ciutat i, per tant, hi influeix i està influïda.

  • OBERTS: “De dins enfora i de fora endins”
El repte de ser oberts té a veure amb la participació de famílies i amics en el propi projecte. Som oberts perquè ens involucrem en el teixit del poble, barri i/o ciutat, i ens movem per participar de les necessitats de l’entorn directe, de manera que la nostra presència esdevé un valor.

El repte de ser transformadors tracta d’adaptar-nos a les circumstàncies per construir el futur desitjat. Realitzem canvis petits i constants, i ensenyem als nostres alumnes a adaptar-se a qualsevol situació. D’aquesta manera, es preparen pels canvis de la vida i per contribuir a la transformació proactivament.

El repte tàctil és donar la volta al fet educatiu i canviar les regles del joc amb l’ús dels instruments tecnològics. Totes aquestes eines fan possible una nova relació d’ensenyament-aprenentatge on es multipliquen exponencialment els potencials de cada individu.

Creem ambients que faciliten l’aprenentatge competencial dels alumnes. Les estances són modulars i polivalents amb la finalitat d’afavorir aprenentatges i comunicació.

El repte d’obrir l’escola es tradueix en una oferta de serveis flexible i integrada amb el temps lliure i l’entorn. La nostra proposta educativa compta amb una diversitat d’activitats que atenen les necessitats de les famílies i afavoreixen un creixement més enllà de la vida purament escolar.

El repte és aconseguir aliances sòlides amb agents socials per contribuir, des de l’educació, a la millora de la societat. Formem alumnes de manera integral, tenint en compte el món laboral on s’acabaran integrant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada